Ytterligare helvetes-kval...

Så var det bestämt! Nu har vi fått leka Gud och bestämt vilka som ska få köpa hund från oss. Alltid lika jobbigt... och alltid lika jobbigt att säga nej till några intresserade valpköpare.... och alltid lika jobbigt att försöka "para ihop" rätt hund med rätt förare....  (O.k Alltid kanske var att ta i. Vi har bara gjort det vid 3 tillfällen förrut!)

Så här blev det i alla fall!

TIKAR:

Diva-  (Grå valp. nr. 7)  flyttar till Maria & Rickard i Stallarholmen. Där får hon sällskap av BC:n Gwen och katten Sockan.

Dukza- (Svart valp. nr3) flyttar till försvarsmakten i Norge!

Dizza - (Svart valp. nr8) flyttar även hon till försvarsmakten i Norge!

Dimma (Svart valp med bruna tecken. nr 1)  stannar kvar hos oss tills vi hittar en intresserad fodervärd alt. för gott

HANAR:

Dizel - (Grå valp nr. 4) flyttar till Veronica med familj i Bålsta där även en annan schäfertik bor som jag nu alldeles tappade namnet på... (Sorry!)

Dixon - (Svart valp nr.2) flyttar till Värmdö där han kommer bo tillsammans med Birgitta och hennes man samt Birgittas 8-åriga tik som hon tävlar med.

Dakze - (Grå valp nr. 6) flyttar till försvarsmakten i Norge!

Dekzo- (Svart valp med bruna tecken. valp nr. 5)  flyttar till försvarsmakten i Norge!


Så får det bli och i morgon skickas papperet in till SKK!

Nu har vi haft Wikzies "mamma och pappa" här på besök (Kattis och Jarmo) som har tittat på valparna och lärt mig lite mer om skillnaden på bra och dåliga figuranter...  Nu är jag TRÖTT och jag tror faktiskt jag ska lägga mig i sängen - fastän klockan "bara" är tio. Det ni!!!

Tjing!

Kommentarer
Postat av: Linda

Spännande att ni valt ut vart valpisarna ska få flytta. Många som skulle till Norge såg jag, det lät spännande! O en liten "huligan" blir kvar hos er också, kul då får ni ju inte helt lugnt i jul i alla fall *ler*. Bra det så ni inte saknar dem alltför mkt. Den som ändå fick gå att lägga sig in sin säng kl 22 jag har nyss börjat jobba *suck*...

kram igen

2007-12-02 @ 22:35:47
Postat av: Veronica

Hej på er

Skönt för er att placeringen är gjord. Som sagt tror det blir HIMLA bra, just det ja stjärnan här hemma heter HIMLA i vår ska hon upp i elit. Och Dizel har vi stora planer för....

Är lite sugna på att komma en gång till innan den 14 hur vi nu ska hinna..

Kramis

2007-12-03 @ 06:54:21
Postat av: Johanna

Veronica - Ni är alltid välkomna!!! :-)

Postat av: Lotta

Wow, va kul att ni ska skicka så många till Norge! =O) SPÄNNANDE!! Håller verkligen tummarna för de små krabaterna! ;O)

Kram kram från mig och familjen

2007-12-03 @ 07:58:16
Postat av: kattis

Huvva, inte lätt det där med att matcha hund & förare. Särskilt inte när kullen är så jämn. Känns som att det bara är att stoppa ner näven i valplådan och greppa en. De är ju precis lika bra allihopa ! Då blir det väl önskemål om färg som avgör, eller ?
Härligt att kullen är så jämn. Bra start i aveln för både Akza och Treo.
Skicka med valparna ett stort LYCKA TILL från "gudmor" Kattis

2007-12-04 @ 10:36:24
URL: http://home.swipnet.se/aengsbacken

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback