Vinterkräksjukan är här!! Eller??

I går låg Wixzi på jobbet och prutade så hemskt och så äckligt så kunderna höll på vända i entrén.... Inte så bra kanske... Men hon var pigg och glad och åt sin lunch som vanligt.

På kvällen sen när jag skulle lägga Evelina hörde jag ett himla tjutande och pipande ifrån hundrummet. Jag tänkte att det var väl som vanligt Akzas "ät-klocka" som hade ringt och tyckte det var dags för lite kvällsmat, men när jag kom upp lite senare såg jag att det inte var därför det hade pipits..... Nej, det var kära Wixzan som tyckte att hon skulle få gå ut och göra ifrån sig. Och när hon inte fick det efter att ha påkallat min uppmärksamhet ett bra tag, så kunde hon helt enkelt inte hålla sig längre....  Det hade verkligen SPRUTAT ut skit i hela hundrummet!!! Fy f-n vilken vidrig stank!!! Å stackars W som ändå försökte säga till mig att hon ville ut... L


Det blev till att ta fram skurhink och skurborste. Å så en klädnypa för näsan....


I morse när jag vaknade så kände jag åter igen att det luktade något förskräckligt mycket hundskit i huset igen. Wixzan hade dock inte gjort något utan låg tyst och stilla i sitt rum. Basta, som är van att stå i hundgård, kanske inte hade kunnat hålla sig? Men näää. Hon låg också och sov i godan ro på sitt rum.


Hmm... Kanske är valparna då?  Och det VAR VERKLIGEN valparna!!!!!  Om ni tänker er en valp som är lös i magen, och som sedan springer omkring i det och skuttar och leker lite, och sedan kampar och river i den tidningen som valpen precis har sprutat ut allt sitt bajs på...... Ta den tanken och multiplicera med 8 så får ni kanske en känsla för hur där såg ut!!! Och för att inte tala om hur där luktade!!!!!  Herregud.....  Jag förstår inte vad dom kan ha ätit för något? Det finns ju ingen gemensam nämnare för valparna och Wixzi mer än att dom dricker samma vatten. Vad katten är det för "kräksjuka" dom kan ha fått????? Vi får se hur dom mår senare här idag. Hoppas att det inte är någon fara med dom.


Återkommer med rapport under morgondagen!


Kommentarer
Postat av: Maria & Gwen (Diva)

Oh... stackars, stackars Wixzi och vad bedrövad hon måste ha känts sig när hon inte fick din uppmärksamhet och var tvungen att göra det inne!!! Dem ser verkligen ynkliga ut och "ber om ursäkt"...

Vinterkräksjuka för människor är ju här och har så varit ett tag men att hundarna skulle drabbas... inte kul i alla fall och jag tycker MYCKET synd om dig som fick ta hand om "skiten"...

Postat av: veronica

Hej stackars er

Kräksjuka med hundar är ett helvete, det står som en fontän och luktar genomruttet stackars er...

Hoppas valparna mår bättre idag

kramis

2007-12-12 @ 11:36:35
Postat av: Peter

Jaha och vem tror ni det var som fick torka upp och städa upp skiten...........????????? Att efter 12 timmar slitit i sitt anletes svett så fick jag det stora nöjet när jag kom hem...................Det var något om att "Älskling byter du i valplådan jag hinner inte........"

2007-12-12 @ 12:48:57
URL: http://www.brukstorpets.se
Postat av: Johanna

SHIT!! Avslöjad..... Nu gäller det att smörja honom ordentligt när han kommer hem. Kanske en flaska vin till Efterlyst och Insider i morgon kväll???.....

2007-12-12 @ 15:49:10
URL: http://brukstorpets.se
Postat av: kattis

Anletes svett ??? Har du bytt jobb, eller ?

2007-12-18 @ 11:57:38
URL: http://home.swipnet.se/aengsbacken

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback