-Julafton..........barnen skriker, granen välter, hundarna skiter på mattan.....

......... sambon är galen.........och jag åker och jobbar........äntligen är det jul!!!! Nä då skämt å sido som ni säkert förstår på Johannas tidigare inlägg så var julaftonen väldigt behaglig. Själv jobbade jag, hade dock förhandlat till mig att börja 20.00 så jag fick vara med och fira jul "i lugn och ro". MEN............något måste ju vara allvarligt fel, eller rättare sagt blivit allvarligt fel i "mutationen"...........5 +grader och regn på en julafton????? Vi lever ju för jösses på 2000-talet eller närmare bestämt år 2008 snart. Att ingen har uppfunnit någon form av vädermaskin, är för mig en gåta.........vart är vi på väg egentligen???? De flesta som känner mig vet nog också i och för sig att jag definitivt INTE är någon vän av kyla och vinter...........(kanske ska fira jul i Thailand nästa år ........*funderar*). Men alla som känner mig vet också att jag tycker att vi kan ha vinter med -5 grader och mycket snö från 14.00 på julafton för att det sedan runt 20.00-tiden kan dra in en tropisk storm så att snön och kylan är borta ca. 20.03 och värmen sänker sig över den ljuva julaftonens kvällsskymning. Jaja man kan ju inte få allt här i världen, men lite julklappar fick jag allt på julaftonen...........så redan här vill jag bara sänka alla er som inte tycker att jag är en snäll människa...........för snäll måste jag ju varit för jag fick en del julklappar. Tex. en GPS-navigator (fast den köpte jag ju i och för sig själv, och skrev på paketet att den var från tomten så ingen skulle misstänka något), av svärföräldrarna fick jag en bok (fast nästan alla svärföräldrar tycker väl att deras svärson är en skänk från himlen), ett 5-pack strumpor fick jag av Johanna.........(kankse kan bero på att hon skäms så mycket för mig när jag går omkring med mina strumpor med så där lagom ventilationshål vid stortån, så där lagom stort att nästan hela stortån tittar ut). Fast .............jag fick ju också ett paket av Emelie (äldsta dottern) ett antal .........ja hur ska man beskriva det.......typ som istappar gjorda av glaskross som man skall ha typ som dekoration i julgranen.......som hon alldeles egenhändigt köpt på en julmarknad i Göteborg. (fast vilket barn i den åldern älskar inte sina föräldrar??? Det blir värre i tonåren har jag hört......). Med facit i hand kanske jag inte varit så snäll trots allt.........................hmmmmmmmm!!!!! Jaja...........eller jo för jag fick faktiskt en jättefin julklapp som jag helt glömt bort att jag önskat mig, en sådan där lasermanick som man har i stället för ett vattenpass, se där jag nog hade jag varit en hel del snäll iaf............:o). Och en jättefin julslips som jag fick på morgonen, av tomten som varit och lagt den under granen under natten..............

Idag på juldagen har jag invigt Dimma, ja ni vet det där lilla åbäket från långt där nere som det är så varmt, i spåningens delikata konst genom att lägga en valpruta till henne. Hon imponerade väldigt på mig. Även om nu inte Johanna var så imponerad.........- Hon har ju svansen hängande lågt!- sa hon mitt i Dimmas "spårande" - Ja........svarade jag..........-Hon är ju för f-n koncentrerad!!!.............Äsch hon är bara avundsjuk tror jag. Men som sagt jag var mycket nöjd med hennes noggranhet och koncentration. Ska försöka hinna med en till innan det är dags att åka iväg och säkerställa mänsklighetens säkerhet i samhället denna juldag.

Vi hörs!!

Peter "Vaktmannen"

Kommentarer
Postat av: Johanna

Nu vill jag lägga in en protest!!!! Här sitter jag i lugn och ro och har en mysig juldagsfika hos föräldrarna och håller fullständigt på att sätta kaffet i vrångstrupen!!!!!!
1. Om jag inte helt missminner mig fick älsklingen även 2 andra julklappar av sin kära sambo....

2. Jag ändrade mig faktiskt och sa att det kanske är bättre med en Dimma och hennes sätt att spåra istället för att det ser ut som när Wixzi började vilket innebar full fart, hög intensitet och svansen i vädret....

Nu känner jag mig kränkt och orättvist behandlad så här på juldagen. Fy skäms på dig Peter!!!

*hmpf*

Postat av: Peter

Förlåt, har nu genast redigerat om inlägget............hur kunde jag glömma av att jag varit så snäll och gullig så jag faktiskt hade fått två julklappar ytterligare..........

2007-12-25 @ 16:47:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback