Rapport från oss

Jag förstår inte hur man kan vara så himla förkyld som jag är! Det tar ju aldrig slut!!! I vanliga fall brukar man vara risig några dagar och sedan går det över, men nu känns det som det blir VÄRRE för varje dag istället. Suck! Vaknade torsdag morgon med brakförkylningen, och nu är det tisdag och jag har sjukskrivit mig från jobbet. Kan inte sitta med snörvel och snor när jag pratar med kunderna.... Är ganska matt i kroppen och känner mig även febrig emellanåt. Det lär ligga en härlig liten hög och vänta på mig när jag kommer tillbaka här i veckan.... Det är det värsta med att vara borta från jobbet. "Tacken" för det blir att man får jobba över flera dagar då man egentligen borde gå hem i tid och ta det lite lugnt i stället.

Pratade precis ett långt samtal med Lena, Occras nya matte. Det har gått SÅ bra med Occra och ingen kan vara gladare än jag över det! Hon har träffat hundar, andra människor, gått förbi hästskit (utan att äta!!!) och träffat på lösspringande hundar - och allt har gått jättebra. Undrar om den "riktiga" Occra har kommit fram ännu eller om hon bara ligger på lur....   Raffe och hon går bra tillsammans. Hon är ute på riktiga långpromenader varje dag och blir stretchad av matte Lena vilket hon tycker är sååååå skönt! I helgen har hon suttit vid stugknuten och solat, den lilla soldyrkare hon är.

Det har varit tomt utan henne här hemma i påsk, men samtidigt känns jag mig så glad och tacksam över att ha hittat en sådan underbar familj som jag har i Kai och Lena. Jag vet att Occra får massor med kärlek och aktivering och är övertygad om att hon trivs jättebra där. Får verkligen behärska mig för att inte sticka dit redan idag för att hälsa på henne och se hur hon har det i sitt nya hem. Tror inte det är så bra att komma dit redan nu, för då vill hon nog bara följa med mig tillbaka igen. Måste nog vänta någon månad eller två... (Jisses vad lång tid!!!)  Snart kommer ju min lilla valp hem så då lär jag få annat att tänka på! :-) 

Vi var ju där i fredags (långfredag) och då var även Peter, Emelie och Evelina med. Evelina tycker inte alls om valparna som bits i hennes fingrar. Hon lär nog ganska snabbt lära sig att man kan stänga dörren till sitt rum, när valpen kommer hem.  Den här gången blev det bara ett kort besök, och som vanligt var det väldigt svårt att "urskilja" någon ur mängden. Vi tog in hanarna och lät bara tikarna vara ute, för att det ska bli lite lättare att se. Efter mycket funderande och tittande på videofilm när vi kom hem (film på valparna alltså...) så bestämde jag mig ändå för att i första hand önska den svarta tikvalpen. Hon var hela tiden framme och ville söka kontakt, var otroligt glad och med en svans som gick som en propeller, kampade och busade med dom andra hundarna och var i farten hela tiden. Att hon är svart ser jag inte som en nackdel. Däremot lär hon bli lika hårig som Omar vilket jag inte är så där jätteförtjust i, men det spelar ju ingen större roll.

Som andra val tog jag två stycken. Dels den "lilla" som är en kaxig liten fröken som alltid håller sig framme trots att hon är lite mindre. Hon lär nog ha lite temperament.... men är nog samtidigt tacksam att jobba med då hon verkar vilja vara med på allt som händer omkring henne. (lätt att säga om en 6 veckors valp....)  Jag kan dock även tänka mig den "grå" tikvalpen så jag lät Kattis och Jarmo bestämma det där om det är så jag inte får mitt första hands val. Den jag inte är intresserad av är "norska skogskatten" som är väldigt pälsig och i fredags var väldigt lugn och loj. Hon kanske är värst nästa vecka.... men så bestämde jag mig för nu i alla fall.

Nu väntar jag bara på besked om vilken hund som blir min. Ska bli så spännande! Ev. ska jag på kurs i akademisk ridning på lördag i Stallarholmen, och då ska jag passa på att hälsa på min lilla valp. Blir det inte att jag åker på kursen så träffar jag inte henne förrän jag ska hämta henne om två veckor.  Ska försöka blogga hennes "utveckling"  framöver i vår och sommar (och resten av året också för den delen)

Nej nu måste jag snyta mig igen....

Tjing!

Kommentarer
Postat av: Maria & Gwen

Usch, låter inte kul alls att du fått en sådan trist förkylning och nu när det ska bli varmare ute också!
Agneta sa att du mailat, men mer sa hon aldrig...
På lördag börjar min kurs i Stockholm klockan 9.00 och slutar 18.00. Söndagen är det 9.00-16.00. Du och jag hinner aldrig träffas tyvärr... :( om du inte sover över här.
Kram och många krya på dig hälsningar!!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback