Nu är det klart!

Nu är det bestämt vem av valparna som kommer att bli MIN, och därmed också heta Ängsbackens Wixzi !
Om ni har tittat i bildgalleriet på vår hemsida så finns det en bild under "valpar" där det sitter en svart/grå liten tuffs till valp bredvid en boll. DEN valpen är Wixzi !  Hon är den minsta av tikarna och också den som har kortast päls (blir alltså ingen hårboll som sin far Omar). Det är en riktigt kaxig liten rackare som håller sig väl framme bland dom andra syskonen. När hon var riktigt liten och dom stora valparna puttade undan henne från spenarna så höll hon sig fast med tänderna i spenen så att hon inte skulle tappa taget... Vilket hon heller inte gjorde!  I dagarna fick jag ett mail från uppfödarna som precis hade avmaskat valparna. Wixzi hade tagit köttfärs och maskmedel, och därefter tog hon ett stor och kraftfullt bett av uppfödarens tumme!  Så ska det se ut! :-)  Jag får "flashar" till lilla Bea i B-kullen som också var en sjurackarens liten valp. Minst i kullen men med ett underbart temperament och vilja av järn.  Det ska bli jättespännande och roligt att få hem lillan!


Jag försöker nu att övertala Evelina till att tycka att det ska bli spännande och kul att få hem valpen. Det är min och hennes valp tillsammans och hon ska hjälpa mig att sköta den.  I veckan ska vi åka till hundaffären och köpa roliga leksaker till valpen, tuggben, filtar, halsband och koppel etc. och då ska E vara med och välja så att hon är "delaktig" i valpen. När den är så liten som den är klarar hon ju även av att hålla den i kopplet utan att den helt drar omkull henne, så jag ska försöka få henne till att gå ut med Wixzi ibland (givetvis när jag är med!)  Har tagit ledigt en vecka så jag är hemma med den här hemma i 10 dagar innan jag måste ha med henne till jobbet. Ska bli spännande att se hur hon fixar det. Helst skulle jag vilja vara ledig längre men det funkar tyvärr inte. Hon får helt enkelt lära sig från början hur livet med mig kommer att vara.

Om en vecka kommer jag att kunna blogga om hur hon har klarat första natten och hur hon trivs här hos oss. Jag hoppas att vädret håller i sig så vi kan vara mycket ute tillsammans under hennes första tid här.

På återhörande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback