Långfredag i ordets rätta bemärkelse...

Usch vad tungt det var att vakna i dag med vetskapen om att Occra inte fanns med dom andra hundarna i hundrummet. Sorg är verkligen rent "fysiskt" tungt att bära. Känns som en sten i magen... Tröstar mig med att hon har det SÅ bra och att det faktiskt är ett medvetet val från min sida.


I går när dom kom för att hämta henne blev hon jätteglad att träffa dom och hon var mer pussig och glad än vad hon brukar vara på folk som kommer på besök. Efter att han hälsat på dom sprang hon direkt fram till deras bil och kollade precis som hon väntade på att Raffe (deras hund som jag nu lärt mig namnet på :-) ) skulle hoppa ut.  Vi pratade igenom lite praktiska saker, skrev "avtal" och fikade en kopp kaffe innan dom efter en liten kisspromenad lät henne hoppa in i bilen. Med sig fick hon också sin kära snör-boll. Inga problem att följa med dom och matte sprang in och bölade i sängen....


På dagen innan hade Occra och jag haft mysdag. Jag är BRAKförkyld så vi började med en riktig gosmorgon i sängen där Occra låg och snarkade mellan mina ben. Därefter en tur i skogen där vi kastade boll och busade. Hade med mig kameran för att fånga några sista bilder på henne. Lägger ut dom vid tillfälle.  Sedan in i duschen där hon blev badad och fin. Därefter hade vi lite "gömma-bollen-inne-lekar", köttbullematning och massa gos. Kändes som en bra dag och en fin "sista-dag-tillsammans".


Kai och Lena åkte direkt till deras sommarstuga med henne. Fick rapporter om att hon när hon kommit fram hade virvlat runt på deras gräsmatta hela kvällen och hade tydligen haft jätteroligt. I natt har hon legat i sängen mellan Lena och Kai och lite senare under natten hade även Raffe kommit upp i sängen utan att Occra hade muttrat över det. Dom lovade att skicka mig lite bilder från helgen så fort dom kom hem till sta'n igen.  Det känns som långt tills dess....  Nu vill jag bara att tiden ska gå fort så jag snart kan åka och hälsa på henne. Vill inte göra det förrän hon kommit in riktigt hos dom så jag får vänta några veckor.  *suck*   SAKNAR HENNE !!!!!!


Nu ska vi åka och titta på Wikzi, min lilla valp. I dag måste jag bestämma mig....  Känner mig inte ett dugg laddad för detta med tanke på omständigheterna men det blir nog bättre när jag träffar dom.


Fler rapporter om Occra lär komma framöver!


Tjing!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback