24 timmar kvar...

Så var det bara 24 timmar kvar tillsammans med Occra? (ja, jag vet att jag plågar mig själv som tänker så men det blir lätt så?.) I dag var vi ute tillsammans på den sista jobb-rastningen. Det blev mycket bus med bollen som hon tycker så mycket om, lite lydnad och ett roligt, trixigt skogsspår som hon löste riktigt bra i den hårda vinden. Satte mig på en stubbe i skogen en stund och fick ett litet hugg i hjärtat igen. Tro inte att det blev bättre av att Occra då kommer smygandes upp i mitt knä och börjar pussa mig på det där gosiga sättet som bara hon kan göra? Alla jobbarkompisar har kommit och sagt hej-då till henne och jag har lovat att nästa gång hon är här på ev. kennelträff ska jag ringa runt till alla och meddela detta så dom kan komma hit ? fastän dom är lediga! J I kväll ska hon badas och klippas klorna på och i morgon ska vi till veterinären för en veterinärundersökning innan jag lämnar iväg henne. Känns skönt att veta att man lämnar ifrån sig en frisk hund så det inte blir något ?strul? bara för att hon kanske mår dåligt. Tror inte det, för hon känns väldigt fräsch och pigg.  Jag har sedan tagit ledigt från jobbet i morgon och ska bara vara hemma och gosa med henne. Bjuda henne på leverpastej till frukost och köttbullar till lunch? Givetvis får hon sova i sängen i natt och det gör inte så himla mycket om hon äter hästskit på våra skogspromenader? - Eller jo, det gör det nog. Tror inte hon kommer att komma ihåg mig mer eller älska mig mindre för att jag förbjuder henne att göra det? J Ibland känner jag mig som värsta skurken som lämnar bort henne. Det är ANDRA hunden i mitt liv som jag omplacerar och man kan ju undra hur kallt hjärta jag har egentligen??!!  Jag som är så mån om mina hundar och vill att dom ska må bra! Å så har vi motsatsen (ok inte riktigt) i Peter som inte alls är lika ?noga? med hundarna och sparar på blinda och halvlytta Basco + en avelstik som inte går att para?.  Men man kan också vända på det och säga att eftersom jag tycker så mycket om mina hundar så vill jag dom verkligen det bästa , och känner jag att jag inte själv kan ge dom det så lämnar jag dom till någon som kan ge ännu mer kärlek och aktivering än vad jag själv kan göra. *suck*  Det är tungt?.. Nu ska jag gå hem från jobbet. Huvudet börjar kännas tungt och jag har hostat och snörvlat hela dagen. Jag trodde att jag skulle klara mig undan allt vad förkylningar och influensor heter, men vi får väl se.  Tjing!

Kommentarer
Postat av: Johanna

F-n ! Nu blev det så där konstigt igen !!!! Jag lär mig nog aldrig helt enkelt :-)

2007-04-04 @ 16:02:27
Postat av: Linda & Pierre

Vad fint du skriver om Occra. Hoppas ni haft det bra med erat "mys" innan flytten. Ge henne en stor kram från oss och Bixie. Passar på att önska er en riktigt fin Påsk. Vi befinner oss i ett mycket blåsigt Örkelljunga.

Kram kram

2007-04-05 @ 21:37:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback