Stor PREMIÄR!!!!

33427-14

Ja det är väl bäst att jag också skriver lite då trycket på vårt bloggande blivit så stort! Det största just nu i mitt liv är att bandet har premiärspelning på lördag. Jo det är sant, men det finns en väldigt bra anledning till att just vi blivit utvalda att bli sponsrade av "De tondövas riksförbund".............. Och det är väl tur att man har en så förstående sambo som stöttar en i vått och torrt..............................öh just det ja............som gått med på att jag fick köpa ett trumset, ett digitalt sådan. Risken hade nog annars varit att jag blivit vräkt av både Johanna och grannar (ja vi har ju sådana nu för tiden). För inte kan det väl vara så att hon tror på en karriär som världsberömd trummis...............nä det är nog bara jag som är tillräckligt patetisk för att tro något sådant. Om sanningen ska fram så tröttnade hon nog bara på mitt tjat, och ja just det ja, jag lovade något om en häst också men det har jag redan förträngt, fullständigt. Tanken med att köpa ett digitalt trumset var ju att det låter ju inte så mycket om det ....."Nä det låter inte så mycket, typ som att man slår fingertopparna mot varandra" försäkrade jag Johanna innan köpet. Jo just det ja, lite mer lät det ju när jag väl kom hem med trummorna. Så vad gör man? Jo åker i väg till Guds Gåva till Männen, Clas Ohlson och köper ett par trådlösa hörlurar. Så nu sitter vi i varsitt rum på kvällarna, jag sitter och bankar på mina trummor och Johanna i soffan med ett par megahörlurar på sig som är kopplade till TV:n......................som vilken normal svensk familj som helst........................ Några andra som är mindre förtjusta i mitt trummande är mina två döttrar "Oh neeeeeeej måste du spela trummor nu igen pappa" är den vanligaste kommentaren hemma på dagarna just nu. Jag har full förståelse för att dessa två unga damer inte förstår vidden av pappas trummande. Men nu har jag iaf fått öva lite och känner mig ganska redo att göra entré på den stora scenen i Hidingsta. Repetoaren består uteslutande av covers, personliga tolkningar av allt från AC/DC till Sahara Hotnights. Personliga tolkningar låter ju ganska avancerat men om sanningen ska fram så är det inte så. Så fort något i en låt blir för avancerat så gör vi en personlig tolkning av det, alltså gör en grej som ligger på vår nivå alltså under basic-nivån. Eller som en bandmedlem sa: "Fan vi börjar låten i typ 160 BPM och slutar den i 280 BPM" varpå jag snabbt svarar då jag känner att ansvaret riktas mot mig som trummis i bandet "Ja jag gör ju en egen tolkning av låten". För er som inte är så bevandrade i musiktermer så kan jag avslöja att man räknar låtars hastighet i Beats Per Minute alltså antal slag i minuten. Jag lovar att återkomma med en mer utförlig rapport efter spelningen, om allt från framträdandet, efterfesten, groupies (ja inte till mig då utan till de andra medlemmarna så klart) och den fortsatta karriären.

Ha det gott och lev väl!!!!
Glöm inte att hålla tummarna för mig i morgon.

BatteristPeter

Kommentarer
Postat av: Gustaf och Pia

Har precis haft ett långt samtal med tränaren men han ger mig inte ledigt.... faaaaan vad synd!
En sådan här händelse får man bara inte missa.

ja ja vad är väl en bal på slottet.... lycka till vi håller för öronen eller jag menar vi håller tummarna!!!

2006-07-21 @ 13:08:36
Postat av: Peter

Så tråkigt för dig Gustaf. Förvisso är det endast för speciellt inbjudna gäster, men nog hade vi kunnat fixa in dig. Men som sagt taskig tränare, ett sådant "Once-in-a-liftime-" ögonblick vill man ju inte missa!

Postat av: Lotta

Jag började klia mig i huvudet när jag såg bilden på senaste blogg-inlägget. "Vad är nu detta", tänkte jag och började fundera. Först tänkte jag att det säkert var ett jätte stort band som det bara var jag som inte kände igen, och att Peter och Johanna skulle på en jätte exklusiv konsert med dom.... Men helt plötsligt (utan att ha börjat läsa inlägget) så ser jag en bekant person i mitten av bilden... "Ha, ha! Peeter?!"
Mycket modigt och vågat måste jag säga! Jag vet ju själv hur det känns att ta steget ut på tävlingsplanen. Jag är ju nervös flera veckor innan! Och helt ärligt Peter, så tror jag inte att de låter så illa, som du säger Peter. Du vill bara att kraven på dig ska sänkas, och sen när vi alla Brukstorpare får höra dig på kennelträffen, så kommer vi bli glatt överaskande med att du faktiskt trummar riktigt bra! =)

Lycka till med spelningen! Bacco skickar över en lyckospark!

/Lotta, Ola & Bacco

2006-07-21 @ 14:28:03
Postat av: Fam Eriksson

Ja det var väl ett bra förslag från Lotta, kvällsunderhållning på kennelträffen KUL. Det ser vi fram imot med spänning.
Ha det gott!
/Östgötarna

2006-07-22 @ 14:47:51
Postat av: slots

Through cap line pair stand online slots action!

2006-08-04 @ 21:15:20
URL: http://www.ajcarvelli.com/us/slots
Postat av: 888

Perhaps 888 info flat string hanger tight?

2006-08-05 @ 13:04:24
URL: http://www.ajcarvelli.com/3888

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback