Att blogga eller inte blogga....

Eftersom vi har fått skäll i vår gästbok nu vid flertalet tilfällen, så känner jag mig pressad att "blogga" lite. Inte så att det händer så lite saker i vårat liv att det inte finns något att skriva om... men ibland får man bara inte bloggtummarna loss ur arslet helt enkelt!  Det har hänt en hel del sedan jag skrev senast, men det orkar jag inte berätta om här och nu. Jag börjar helt enkelt från "noll" och skriver dagbok istället. Detta innbeär alltså att jag kommer att berätta lite om just den HÄR dagen i mitt liv!

Vaknar 04.30 på soffan... blä... men släpar mig in till sängen där jag somnar om med kläderna på. Efter två timmars sömn i sängen släpar jag mig upp till duschen och därefter kort skogspromenad med hundarna. Akza är som vanligt helt hurkon-flurkon, dvs. hon tjuuuuter för att hon inte får komma ut tillräckligt snabbt, hon bär stora stockar i munnen som hon kraschar in i mina knäveck med och är bara så där allmänt jobbig som en morgonpigg schäfer kan vara. Basco och Occra kollar vilka som har varit i "deras" skog under natten och ser sedan till att det markeras till höger och vänster så att inkräktarna får veta vem dom har att mucka med....  Frukost och en snabb koll på mail och hemsidor (tack gode gud att vi har ett hus där man kan ha bredband!)  Occra står som vanligt och väntar vid grinden för att hon kaaaanske ska få följa med mig till jobbet. Förstår inte att hon tycker det är så roligt att ligga i bilen i 4 timmar för att sedan gå en skogspromenad. I och för sig får hon alltid göra något kul på promenaderna som att göra uppletande, spår, lydnadspass eller en simmtur.  Eller så är det ju helt enkelt så att hon tycker om att vara med sin älskade matte! :-)  Det är roligt att se hur mycket mer "matte-bunden" hon har blivit med åren. Hon har full koll på att hon är min hund och att Peter har Basco och Akza. Som Ålli lär hon väl dock aldrig bli....  (finns ingen hund som går att jämföra med den underbara kalas-schäfern!!!)

På jobbet i dag varit ganska mycket. Inte så avancerade saker, men folk som kommer och frågar det mest konstiga saker HELA TIDEN! Jag blir galen på människor....  Vi Kennel Action här som har kennelträff (Flatcoated retrivers) och Sv. Bearded collie klubben som har familjeläger. Det kryllar alltså av hundar i området vilket är roligt. Det ÄR ett riktigt hundparadis  här!  Underbara skogar, stora lydnadsplaner, sjö, bra boende etc.

Nej,nu ska jag hem till familjen. Kanske dags att ge sig iväg och simmträna lite med Occcra igen. Efter snart 6 års tränande  har hon äntligen lärt sig att simma. Tror till och med att hon tycker det är riktigt roligt.

Tjing!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback