Anledningen till att jag inte bloggar!

Nu har jag skrivit i bloggen i TRE dagar i rad och det har inte kommit med en enda gång! Jag skriver jättelånga inlägg, trycker på publicera och då säger min dator ERROR! Troligtvis för att jag låter det gå lite för lång tid (sitter man på jobbet blir man ständigt avbruten av telefon och annat). Ja, jag vet! Jag kan skriva det i ett Word-dokument först och sedan kopiera över det....  Men nu gör jag inte det!

Hur som helst.... Har inte gjort några stora framsteg vad det gäller hundträningen, men har i alla fall haft ett fyspass med Occra i förrgår. Det innebär att vi sticker till "gropen" som ligger 2 km. härifrån, där hon kan simma - vilket hon faktiskt gärna gör! (Ja, jag är förvånad för hon har varit en riktig liten badkruka förrut) Nu slänger hon sig i med liv och lust och simmar järnet för att komma ut och hämta sin lilla röda plastapport. Vi kör lite "intervall" med 4-5 vändor, paus och sedan 4-5 vändor till. Hur ser man att en hund är trött när den simmar INNAN den sjunker ner till botten????????

För att hon skulle torka lite sedan stannade jag till vid vår "ättestupa" som är som en stor sandbunker där dom kan springa och hämta bollar som man kastar ner.  Occra släääääpade sig över kanten på sista vändan.... Då körde vi hem, strechade lite och kände oss sedan ganska nöjda båda två! Jag måste ju passa på att fysa upp henne nu inför Boxerlägret! Nej just det ja. Jag hade ju anmält mig till IPO-gruppen. Det innebär att jag bara kommer att sitta i en solstol och lata mig på dagarna, gå låååååångsamma spår på välklippta gräsmattor och på sin höjd hålla i kopplet på min hund medans en figge kämpar så svetten lackar för att min hund ska få bita och kampa lite. Ni kan ju själva räkna ut varför Peter har fastnat för detta.......  Måste erkänna att jag fortfarande är lite skeptisk till IPO samtidigt som det är GRYMT häftigt att se en hund i världsklass i denna gren. Vilket driv och vilken glädje dom hundarna visar!!! 10 gånger roligare än att se en BC som ligger klistrad vid sin förares sida och ser ut som om man har skitit på dom... (Hoppas nu inte att Maria (Cindra) läser detta för då får jag väl på moppo.....)

Nej nu ska jag ta in hundarna och ge dom lite kvällsmat.
God Natt!

Kommentarer
Postat av: Peter

Dålig ursäkt det där med "ERROR", den tror jag inte en sekund på..............

Postat av: Johanna

Man hallå!! Du ska vara på MIN sida!!!! *hmpf*

2006-07-28 @ 09:14:49
Postat av: 888

Find outdraw heads pacific poker 888 poker pocket card odds longshot?

2006-08-05 @ 13:04:21
URL: http://www.ajcarvelli.com/3888

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback