Varför man ska skaffa barn

Occra i ett något dräktigt tillstånd....

Kommer ni ihåg hur tjockisen såg ut när hon väntade B-kullen?....... :-)


Hej på er alla Blogg-läsare!
Det finns många bra anledningar att skaffa barn, men två av dom bättre heter "Barnbidrag" och "Tillfällig Föräldrapeng". Sistnämnda kan man nämligen ta ut när ens barn är sjukt, vilket innebär att man får en sån där helt underbar dag som jag har fått idag. Och man slipper jobba... och man är ändå hemma utan att vara sjuk (vilket annars oftast är orsaken när man är hemma från jobbet).  Ok, nu vet jag att alla morsor runt om i landet kommer att tycka att jag är en kallhjärtad moder som njuter av att mitt barn inte mår bra....  men det får ni tycka då!!!

Evelina är snorig, hostig, rosslig och emellanåt lite febrig. Men hon är inte speciellt gnällig förutom när man ska torka näsan på henne, så hon kämpar på bra och håller igång som hon brukar. I dag innebar det alltså en ganska lugn förmiddag, Peter var ute med hundarna på promenad i skogen på förmiddagen och efter lunch, när Evelina låg och sov middag, så byltade jag på mig och gav mig ut på en kort promenad och därefter ett uppletande. Jag vallade av en ruta på kanske 20 x 50 meter där jag sedan hängde upp lite olika saker en bit upp från marken. Sedan fick Occra börja och vindade sig till de 2 första föremålen. Släppte henne sedan att springa fritt på ytterligare 3, vilket hon gjorde jättebra med hög och fin näsa. Sedan blev det kanske lite jobbigt för henne med djupsnö och allt, så hon började istället att spåra vilket gjorde att jag åter kopplade upp henne och lät henne vinda sig fram till de 2 sista föremålen. Så fort hon kom in med dom kampade och busade vi med föremålet vi plockat in.  Hon var i full gång och tyckte det var jättekul att få jobba lite "näsa" igen. Satte henne i bilen en stund för att sedan kunna köra lite lydnad med henne.

Näste man till rakning var käre Basco. Han är GRYM på det här med uppletande! Det som imponerar mest är att han för kanske 2 år sedan var helt tokig i rutan och bara sprang, sprang och sprang. Husse har inte kört så mycket upplet med honom så jag förstår inte riktigt vad som har fått "poletten att trilla ner". Han plockade in alla föremålen på nolltid och missade inte något. Ett förmål låg på en rishög som Basco kom galopperande mot i full fart, hoppade över, vände sig själv i luften för att sedan hugga föremålet och rusa vidare mot mig. Såg helhäftigt ut! Synd man inte hade kamera! (nä, den har inte kommit ännu.... suck!)

Akza som också skulle få leta fick inte göra det eftersom Evelina vaknade. Jag gick in för att ta upp henne och då somnade hon om!!! Hmm.... orkade inte klä på mig igen utan satte mig för att läsa en bok och dricka kaffe. LYX!!!

Eftermiddag med sovande hundar och därefter kvällsmål för fyrbenta och tvåbenta och avslutningsvis ett "minerat hus"  form av utplacerade hundgodisar i hela nedervåningen. Hundarna letade på som attan medans jag och Evelina tittade på film och myste i soffan.

Nu ligger dom helt utslagna vid våran kamin och det är det absolut bästa jag vet när hundarna ligger och sover och verkligen är trötta för att dom har fått jobba lite! Inte för att dom bara har långtråkigt.... I morgon är det lördag och då tänkte jag köra lite lydnad med Occra och ev. försöka få husse knalla ut i skogen så hon får köra lite "sök" på honom. Söndag f.m är det storstädning.... samt visning av huset för en intresserad familj kl. 14.30. Jag hoppas verkligen att jag hinner komma ut och träna lite också, för sedan är det måndag och jobb igen och på veckorna är det BEDRÖVLIGT lite hundträning! Jag blir så ledsen för att det är så, men det verkar inte som om det går någon större nöd på Occra.  Hon är så härlig min lilla hund! En egen liten dam som man inte gör hur som helst med....

Nej nu ska jag fortsätta med min spännande bok! Trevlig Helg på er alla!

Kommentarer
Postat av: slots

Thanks tutorial out under chips million free slots sports rainbow real!

2006-08-04 @ 21:15:10
URL: http://www.ajcarvelli.com/us/slots
Postat av: 888

No 888 company money out nuts vigorish!

2006-08-05 @ 13:03:42
URL: http://www.ajcarvelli.com/3888
Postat av: baccarat

Two goulash value free baccarat partypoker!

2006-08-06 @ 05:56:17
URL: http://www.ajcarvelli.com/us/baccarat

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback