För omplacering!

Så här ser jag ut när jag är gaaaalen!

Vi söker nu nytt hem för omplacering av vår tik från E-kullen; Brukstorpets Evelina!

Hon kommer från en kombination av mycket framstående, meriterade, sunda och mentalt starka föräldrar. Tyvärr blev det endast en valp i denna kull detta året. Hon är i dagsläget 2 år gammal och har förärvat en del mindre bra egenskaper som  kan bli svåra att arbeta bort....

Anledningen till att hon nu omplaceras är att vi är mindre nöjda med hennes mentala egenskaper och det beteende hon har.  Hon har en extremt stark egen vilja som inte alltid är lätt att tygla vilket leder till konflikter där hon lätt tar till sitt väl tilltagna aggresionspaket.  Hennes brist på komunikation gör att hon är svår att förstå i de flesta lägen och frustrationen över detta övergår oftast i okontrollerade utbrott från hennes sida. Hon har svårt att vara ifrån sin ledare för flocken några längre stunder och alla plötsliga förändringar gör att hon blir väldigt osäker och då tar fram sin något vekare sida. Det går då inte att höja rösten till henne då hon kryper iväg med svansen mellan benen. En individ för dig som har nerver av stål, tålamod som få och mycket kärlek att ge!

Med rätt förare räknar vi med att hon kommer att kunna vara kvar i sin flock de närmaste 16 åren, eventuellt längre, och att hon med rätt träning kan komma långt!
*******************************************************************************************************************
(Skrivet av Johanna efter en dag hemma med en extremt klängig, snorig, envis, trotsig och genomjäklig unge!!! Men ni behvöer inte vara oroliga.... Jag älskar henne och kommer INTE att omplacera henne!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Tålamod johanna! Tålamod! =)

kram från oss

Postat av: Johanna

Ja, vänta du tills du får egna barn Lotta!!!!

2006-02-20 @ 21:42:58
URL: http://www.brukstorpets.se
Postat av: Maddox

Haha, Johanna, så är det att ha barn ;) Jag har överlevt snart 6 år av min sons tid, och jag fortsätter överleva fast hunderiet får läggas ner sinsemellanåt när jag inte längre har orken kvar. Det är ju sån tur att de på OG:et är så gulliga, alla gillar min pojke och jag har alltid barnvakter på G där ;) Alla håller gärna ett öga på honom........ Minifiggen ;) Kram på er!! Hälsar Maddox (åsa) om du minns mig?

2006-02-21 @ 11:08:18
URL: http://www.canecorso.svearike.net
Postat av: Eva

Vänta bara tills hon blir 6 år, då kommer munnen att ha diarre hela tiden och du kommer att ha blödande sår i öronen och hjärnan halvkokt och uppskatta den totala tystnaden som man inte hittar men önskar att den fanns och inte bara när barnet sover...
H Eva i Nässjö

2006-02-21 @ 21:41:05
Postat av: Lotta

Haha, jag tror dig Johanna... Blir tokig på min lilla "bäbis" rättså ofta också så... ;-) Det gick bra med katten, men såå arg jag va! Dumma hund... Nu springer han runt och kollar runt i fönstren.. Dags att bege sig ut och träna en sväng!
Kram på er!

2006-02-24 @ 14:45:56
URL: http://bacco.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback