Det var länge sedan ...........

...................det blev något skrivit här i bloggen.

Just nu går vi och väntar på att få börja göra iordning det nya huset, maj känns som en lång tid. Vi har haft en visning på vårt gamla hus. Vi städade, fejade, och höll på ända in på sena natten. Johanna hade dessutom varit och gjort slut på en mindre förmögenhet i "styling"-prylar. Hon bubblade om att hon minsann sett på sådana program på tv och visste hur det skulle gå till............ fast jag fick efter mycket tjat ändå igenom några av mina ideér. Otacksamhet är världens lön, inget bud kom av de fyra familjerna som var på visningen. Trots mäklarens goda ord efter visningen "Det var en trevlig stämning under visningen". Själv har jag varit på en mängd visningar, bla. när svärföräldrarna skulle köpa hus i Örebro, och jag har då aldrig varit med om att det varit en otrevlig och härsk stämning på en visning. Jaja det är bara till att ta nya tag till våren med städning och styling, då nästa visning är.

Till något helt annat........ efter en genomgång av mitt  veckoschema så insåg jag att jag faktiskt hade några timmar till övers på torsdagskvällarna. Och så går det ju inte att ha det, så jag återupptog ett gammalt ungdomsintresse...........musik. En kompis frågade om jag inte kunde tänka mig att vara med i deras hobby-band och spela lite. "Vi behöver en trummis"............öh men jag har ju aldrig spelat trummor sa jag. Nä men det gör inte så mycket tyckte kompisen, det är ingen av oss andra som kan spela heller. Sagt och gjort åkte iväg för att göra en mini-audition. Och tänka er jag  blev antagen..................har inte suttit bakom ett par trummor och bankade sedan Jesus gick i sina sista utslitna sandaler, typ 15 år sedan. Vad jag däremot kom på när jag kom hem efter första "jammet" var ju att jag ändå inte var så ledig på torsdagkvällarna. Det är ju både "Efterlyst" och "Insider" på tv just de kvällarna. SHIT också och jag som lovat att jag skulle försöka vara med i det där bandet................jaja det får väl bli till att banda programmen. Så nu återstår bara en sak och det är att försöka att övertala min bestämmande hälft om att jag faktiskt måste ha ett trumset här hemma och öva på, hur nu det ska gå................... får fundera på det ett tag. Jag menar man kan ju inte vara trummis och spela på de stora arenorna om man inte kan träna lite hemma å andra sidan kanske vi inte blir så populära i det nya huset med grannar om jag ska sitta där och banka på kvällarna. Men iofs med dagens teknik så finns det ju digitala trummor, fast de kostar ju en slant. Hmhmhmmhm jag får väl ta upp det på ett familjeråd när det som mäklaren uttrycker det är en "Trevlig stämning". Att tilläggas bör väl att vi är verkligen ett hobbyband, så ha inga större förhoppningar om att det ska bli bra!!!!!

Vad gäller hundträningen så ligger den lite på is, eller på snö kanske man skulle kunna uttrycka det. Själv hoppas jag på en tropisk storm på ca 30 grader som kan få bort den här förbannade snön och isen så man kan börja träna ordentligt igen. Och det efterlängtade löpet på Akza verkar dröja...................

Ja detta var väl allt för denna gång. Vi höres!

BatteristPeter

Kommentarer
Postat av: Lotta, Ola & Bacco

Men Peter! Inte visste jag att du var musikalisk...??!! Vem kunde ana detta?? =)
Jag får önska dig lycka till, med både musik, flytt och till ditt familje råd... Ha de gott!

Postat av: Johanna

Ja du... någon "trevlig stämning" lär det inte bli på det familjerådet om du ska ta upp att du ska köpa dig ett trummset. Bara så du vet....

2006-02-11 @ 16:58:27
Postat av: 888

On circle boat www 888 info handle bust less double!

2006-08-05 @ 13:04:13
URL: http://www.ajcarvelli.com/3888

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback