Det är tur att vi tycker om skinka...

Mitt nya liv som klicker-tränare innebär att det behövs ett stort förråd av smörgåsskinka och köttbullar. Jag är nämligen skitdålig på att komma ihåg att ha special-hundgodis hemma, utan dom får helt enkelt smaka av vad som bjuds från kylskåpet. (Kom mig att tänka på en tjej på sökträningen som hade mjukost i tub som belöning. Jättebra idé! Man slipper kladd och slabb och köttbullar som man glömt och därmed ligger kvar och möglar i fickan.....)

I dag har det varit ett jätteskönt och soligt vinterväder. Vi var lite småsega på förmiddagen. Peter sov och jag och Evelina la pussel och lekte "laga mat till alla dockorna-leken". Efter frukost och den obligatoriska stunden med kaffekoppen då jag och Peter löser alla världsproblemen blev det skogsprommis i djupsnön med husse. När han kom tillbaka tog vi bilarna och åkte till mina föräldrar som bor inne i Örebro. Eftersom alla hundarna inte får plats i en bil, förutom Chevan som vi inte alltid orkar baxa iväg med, så fick det bli färd i två bilar. Hos "mormor och morfar" blev det lite fika och Peter tog en stadspromenad med Akza. Blev där "påhoppad" av en hund vars husse tyckte det var helt o.k att dom skulle hälsa. Jag behöver väl knappst berätta för er vad Peter sa till den stackars hundägaren.....   Sedan lämnade vi Evelina kvar hos mormor och morfar för att dra vidare till det stora Köpcentret och kolla om det fanns någon digitalkamera vi ville ha. Våran andra är trasig och det är FRUSTRERANDE! Vänta ni bara... snart kommer det många häftiga bilder på vår blogg igen! :-) Vi hittade en bra kamera till ett vettigt pris. "Bra", sa vi, "Den tar vi"!  "Nääää den har vi inte hemma just nu"...... Grrrrrrr!!!! Men på fredag  kan vi hämta den och till helgen lär det väl bli några snygga, nya bilder på vår hemsida! :-)

På vägen hem från affären stannade vi till i en skog där vi lät Basco och Occra springa lite. Som vanligt full fart med en stor pinne i munnen. Dom är så himla söta när dom galopperar fram och håller i den här pinnen. Ja, har man tur är dom på samma sida. Annars blir det att en springer med huvudet i 180 graders vinkel och försöker hänga med så gott det går.... (vanligtvis Occra måste jag väl erkänna)

Söndagsmiddag och lite OS. Därefter bilen hem där Peter har suttit och räknat minuterna tills det är dags för Evelina att lägga sig så han kan spela sitt nya X-box-spel. (försenad födelsedags present). Själv plockade jag fram klickern och VIPS så har man tre hundar efter sig som följer varenda liten rörelse man tar. Akza passade på att tjuva två av Evelinas leksaker som hon bar omkring på, i tron att jag skulle klicka henne för detta beteende. När inte det funkade la hon sig på rygg med tassarna i vädret och försökte väl säga "Jag döööööör om jag inte får någon uppmärksamhet från min matte".  Tyvärr biter inte schäferfjäsk på mig längre så jag låste in mig i köket med Occra, klickern och vår bästa smörgåsskinka. Tränade bara IPO-inkallningar (sitta framför) samt att ifrån den positionen växla till "fot". Det är inte helt lätt att få henne att ändra sig efter 5,5 år av inkallningar när hon ska komma in och sätta sig vid vänstersidan. Men det blir bättre och bättre. Hon är så himla ful när hon sitter framför mig och glor med sina fiskögon och läpparna som glider upp så man ser tänderna ibland. När jag får min nya kamera ska jag visa er vad jag menar.....

Nej nu ska jag förbereda mig för att chatta lite med andra Brukstorpare. Hoppas att någon tittar in där i kväll.  Tjing!

Kommentarer
Postat av: Lotta, Ola & Bacco

Jag känner igen de där fiskögonen... *s* kul att du kör me klicker! jag blev klicker frälst efter att jag börjat träna me cina... hon är så otroligt bra, både som person och hundförare! Hoppas allt e bra! kramar från oss

Postat av: C.

Du Lotta, vill du skriva det där en gång till... *solar mig i glansen*

2006-02-14 @ 17:35:50
URL: http://hem.passagen.se/boxer.pa.g
Postat av: slots

Send free slots time?

2006-08-04 @ 21:15:19
URL: http://www.ajcarvelli.com/us/slots

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback